Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mac mini med två skärmar?

Produkter
(logga in för att koppla)

Alter ego

Medlem
Hej,

Klarar en ny Mac mini att hantera två skärmar samtidigt - en 2560x1440 och en 1600x1200 ?
Kan den hantera skillnaden vad gäller bildproportion?
Kommer pivotfunktionen på respektive skärm att fungera?
Går det att kalibrera båda skärmarna om den ena är en NEC (SpectraView Reference) och den andra är en Eizo (ColorEdge)?

Jag är inkörd på Mac (Pro på jobbet och Air hemma) och jag vill inte byta system. iMac går bort pga. den integrerade skärmlösningen, MacPro pga av pris.

Jag är inte en datorkunnig människa så håll eventuella svar på en enkel nivå.

Tackar på förhand.

Erik
 
Hej, Pivotfunktionen är inget problem då man enkelt ställer in detta i System Preferences -> Display -> Rotation: Standard / 90 / 180 / 270, detta "ska" inte bero på skärmen (grafikkortet styr ju hur pixlarna skickas ut och byggs upp).

Mac Mini stöder två Thunderbolt Displays "Daisy-Chained" (serie-kopplade) alternativt en via en Thunderbolt-Adapter och en via HDMI.

Men det verkar som en del får suddiga / oskarpa bilder på HDMI porten:
https://discussions.apple.com/thread/4493966?start=0&tstart=0

Är själv intresserad av Mac Mini som ett alternativ till iMac men ännu osäker om det blir rätt. Har tidigare kört 30"+23" på Mac Pro (2008) som funkade fint (med en på högkant), men tycker iof jag klarar mig med en skärm nu, så det kanske blir iMac ett tag innan ny (billigare?) Mac Pro kommer någon gång 2013.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.