Annons

Mac Mac Mac

Produkter
(logga in för att koppla)

JessicaW

Aktiv medlem
Nu när jag startade min lilla ögonsten, Mac'en that is, så såg jag att Num Lock och Caps Lock var intryckt. Lite lätt förbryllad men tänkt inte mer på det utan stängde av dem. När jag sedan skall försöka skriva så är det inget som funkar. Tycker in Num Lock och Caps Lock igen och då går det att skriva. Stänger jag av CL blir det stora bokstäver, stänger jag av NL blir det siffor. Allt är alltså tvärt som. Varför? Tack på förhand!=)

En omstart löser dina problem. Det kommer en tangentbordsuppdatering snart som skall lösa problmet permanent.

/M

Tackar för svaret.=) Omstart har jag testat några gånger nu, men det ger fan inte med sig. Mycket muppigt. Men en uppdatering låter ju ganska lockande faktiskt. Det här börjar bli lite irriterande. ^_^

Det har kommit en tangentbordsupdatering i programuppdateraren nu, men bara om du kör MacBook Pro eller Macbook.

Annars kan du prova att Tömma parameterminnet (Zappa PRAM). Det gör du så här: Håll ner Äpple+Alternativ+P+R under starten av datorn.

/M

Prova att starta maskinen med skift nertryckt tills det står safeboot eller säker start på skärmen. Sedan gör du bara en omstart igen. Med detta löste jag ett tangentbordsproblem på en MacBook Pro idag.

M

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar