Annons

Mörkrumsgrejjer/Prissättning

Produkter
(logga in för att koppla)

Bjyrne

Ny medlem
Tja. Visste inte riktigt i vilken tråd jag skulle skriva så hoppas detta blir rätt nu.

På min arbetsplats har vi ett fotolabb som vi inte har använt på några år nu, så
nu är vi helt inne på att sälja av grejjerna. Jag tänkte lägga upp en försäljningsannons
MEN jag har inte en aning om vad sakerna är värda. Vet knappt vad de används till.

Gick igenom sakerna lite snabbt idag, och det som jag uppfattat hör till hela fotolabbet är

# 2st Fujimoto enlarger V70
# 1st Kamera Minolta x370s
# 1st maskin jag inte har en aning om vad det är, ser ut som nån biffig laminator av något slag.
# En uppsjö av kartonger med matta och blanka papper i olika storlekar av märket ilford.

Jag är evigt tacksam för hjälp om ungefärlig värdering av produkterna, vad är ett lämpligt paketpris? Är dom ens säljbara? Sen undrar jag också vad den där "rowi" grejjen är för något, blir inte klok har googlat järnet efter den men hittar inget.

Bifogar en bild om det skulle vara till någon hjälp.

Mvh
Björn

Bilagor

• labbet.jpg
    labbet.jpg
    17.9 KB · Visningar: 754
Den bistra sanningen är att man får väldigt dåligt betalt för mörkrumsutrustning i dag. Just modellen V70 är dessutom en lite billigare modell än den populära G70 och inte lika efterfrågad. Jag skulle tro att ni näst intill får skänka bort förstoringsapparaterna. Det kan vara värt att kolla om ni har några fina förstoringsobjektiv och sälja dessa separat i så fall.

Fotopappret kan ni säkert få en slant för om det inte är utgånget, men då måste ni ange precis vad det är för papper och hur mycket ni har.

Fotopappret kan ni säkert få en slant för om det inte är utgånget, men då måste ni ange precis vad det är för papper och hur mycket ni har.

Gissar på att det inte är som mjölk, dvs den håller ett litet tag. Men hittar inget "best före datum" på kartongerna så bra fråga, hur länge ska dom hålla? Känns lite overkill men dom måste vara minst 5 år unga.

Lägg upp en bild på "Rowi" grejjen. Kan vara en filmladdare, har själv en sådan.

/Niklas

Det är den stora shabraket som står ovanpå papperkartongerna, ser ut som en biff-laminator :D

Det är den stora shabraket som står ovanpå papperkartongerna, ser ut som en biff-laminator :D

Hej!
"biff-laminator" ?Jag är övertygad om att det är en papperstork. Alltså att torka bilder med- RC. Till fiber har man tork med plåtar. Firman Rowi tillverkade nästan allt som fanns i ett mörkrum på sin tid.
Denna papperstork har den nakdelen att värmeelementen med tid "brinner upp" och värmen blir ojämn.

Rolf Berntzen
www.enbrabild.se

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto