Annons

mörkrum i göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)

artiria

Medlem
någon som vet om något offentligt mörkrum i göteborg. jag menar, som man bara kan betala en summa och framkalla och kopiera?

mvh heléne
 
Lättast är nog att ta kontakt med någon av de fotoklubbar som finns, förslagsvis Mölndals Fotoklubb som har ett välutrustat mörkrum i Kvarnbyskolan vid Mölndals bro.

Medlemsavgift 295kr/år + nyckelavgift 50kr/år ger fritt tillträde till klubblokalen.
 
Om du är student i Göteborg så finns det fotoföreningar med mörkrum både på Chalmers och på Universitetet. Kanske något att kolla upp om du läser där?
 
Om du är sugen på ett lite mer långsiktigt engagemang kan du gå in på Fotokompaniet på Kungsgatan och fråga. De brukar ha koll på vilka mörkrum som behöver letar medlemmar. Du kan säkert få ett par namn att kontakta om att bli medlem i ett av de mörkrum som finns här i Gbg. Det finns ett på Nordhemsgatan som jag själv var aktiv i som är jättebra. Jag tror att de söker fler folk. Jimi Axelsson och Per Eklöf här på fotosidan vet mer.
 
Det var länge se'n jag kollade in här - det är så lite trafik så jag glömmer bort detta lilla krypin. Jodå, det finns nog en eller annan plats kvar i labbet på Nordhemsgatan. Den som har intresse kan alltid kontakta mig eller Per så får ni veta mer och om intresset vaknar kan någon av oss visa labbet. För närvarande är småbild och upp till 6x7 och svartvitt som gäller men det finns grejer för färg och storformat (4x5") utifall någon är hågad.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.