Annons

Mörkrum i Göteborg!

Produkter
(logga in för att koppla)

xxx

Guest
Under de senaste åren har jag haft ett stort (4 rum) och välutrustat mörkrum alldeles för mig själv! Till hösten ska emellertid stället som jag arbetar på flytta och mörkrummet kommer då att försvinna. Snart är jag alltså i behov av ett nytt mörkrum.

Jag undrar därför om det är någon som känner till om det finns något mörkrum i Göteborg. Allra helst är jag intresserad av mörkrum i Majorna, Masthugget, Linnéstaden eller i centrum. Förutom att bidra med delar av hyran kan jag bidra med en diverse mörkrumsutrustning.

Ett alternativ till att "tränga sig in i" ett redan existerande mörkrum är givetvis att själv skaffa sig en lokal och utrusta den. Är det någon som är intresserad av detta?

/ Fredrik

Hej Fredrik.

Det låter intressant.
Själv bor jag i en trång och mörk klädkammare när
jag framkallar.

Skulle vara roligare att ha ett större ställe.

Skoj!

Jag har även fått brev från en annan medlem på fotosidan som också är intresserad av ett mörkrum i Göteborg.

Först och främst är jag dock intresserad av att gå med i ett redan etablerat mörkrum då det är betydligt smidigare. Känner du till någon fotoklubb eller "mörkrumskollektiv" i Göteborg?

Men jag är som sagt ovan, inte helt främmande för att i annat fall starta upp ett nytt om man finner en bra lokal samt bra och tillräckligt många personer att dela det med.

/ Fredrik

Ingen som vet om det finns något befintligt mörkrum i Göteborg som man kan hyra in sig i?

/ Fredrik

Fortfarande ingen som känner till något mörkrum Göteborg som man kan hyra in sig i?

/ Fredrik

Fotoklubben PAN hade ett stort och fint labb när jag var med för några år sedan.

Jag har tyvärr inget tel. nr. till dem men jag vet att de förvaltar/samarbetar med Fotohuset på Parkgatan 2. Tel: 711 09 08

Lycka till

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar