Ann-Cathrine
Aktiv medlem
Jag funderar på att utbilda mig till fotograf men sitter i den sitsen att jag redan har en akademisk examen inom ett annat område och har således inga studiemedel kvar. Jag är för tillfället också arbetssökande och har inte ekonomi att gå fotokurser. Praktikplatser är i det närmaste omöjligt att få om man inte först har en utbildning och så att säga kan arbeta och vara behjälplig utifrån en professionell nivå på bildbyrå eller liknande arbetsplats. Jag undrar om det överhuvudtaget är möjligt att gå vidare med den här tanken? Är det någon som känner till alternativa vägar?
Jag har heller inte någon fotoutrustning som lämpar sig för professionellt bruk. Det jag har är förstås det stora intresset och en vilja att ta mig vidare på något sätt och skapa mig en karriär inom något jag verkligen är intresserad av.
Jag tar tacksamt emot alla tips.
Jag har heller inte någon fotoutrustning som lämpar sig för professionellt bruk. Det jag har är förstås det stora intresset och en vilja att ta mig vidare på något sätt och skapa mig en karriär inom något jag verkligen är intresserad av.
Jag tar tacksamt emot alla tips.