ANNONS
Annons

FS Bildfunktioner Möjlighet att rensa bland etiketter / nyckelord

Produkter
(logga in för att koppla)

janc

Aktiv medlem
Jag använder oftast Fotosidans plugin till Lightroom Classic för att lägga upp bilder. När jag gör det så kommer nyckelorden med som "etiketter" vilket de väl egentligen inte borde göra när jag valt att endast ha med kontakt och copyrightinformation?

Nu är just det ingen större sak om det inte vore för att återkommande nyckelord varje gång tycks läggas upp som en ny instans vilket innebär att det kan bli en dj-a massa instanser av ett och samma nyckelord/etikett. Att scrolla listan med använda etiketter blir en ganska långrandig historia...

Några förslag kring detta.
  1. Att Fotosidans LrC-plugin inte tar med nyckelord om inställningen är Endast copyright och kontaktinformation
  2. Att man kollar varför samma nyckelord dyker upp som ny instans i listan
  3. Att man lägger till en knapp Rensa etiketter som antingen tar bort alla etiketter på alla bilder och därmed nollställer listan eller om det är möjligt bara nollställer listan.
Nu har jag en känsla av att vi inte är så många som använder denna plugin så jag har full förståelse om man inte vill lägga en massa tid på alternativ 1

ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.