Annons

Måste bara berätta!

Produkter
(logga in för att koppla)

Vandraren

Aktiv medlem
Idag lördag kl. 10.30:

Har varit ute sedan 7-tiden och njutit av vädret och letat fåglar. Börjar bli hungrig så jag knatar iväg till min favorithage och ska fika.

Brukar ha en stor gran som gömsle så jag styr stegen mot den. På väg dit skrämmer jag upp ett Gräsandspar. Dom kommer väl inte mer än 20-30 meter rakt fram från mig förrän det blir ett jä-la ståhej från dom. Då kommer dom tillbaka med en Sparvhök i hasorna!

Jag står nu med min gran till vänster om mig, och andhonan och höken kommer tumlande rakt mot mig, så jag backar instinktivt ett par steg. Då viker dom av runt på andra sidan granen och höken slår ner anden mindre än 5 meter från mig!!!

Dom fäktas ett tag innan höken upptäcker en vilt fäktande människa som försöker fotografera med 420mm tele på stativ på axeln med kamerasnöret intrasslat i en stol på ryggsäcken ... :)

Behöver jag säga att det inte blev nån bild? :)

Vansinnigt häftig upplevelse var det iaf!

/Hasse

Grattis till upplevelsen! Vilken känsla det måste ha varit att få se en hök och så nära också!

Kan tänka mig att det blir ett minne!

Och det bevisar vad jag också kommit fram till, man behöver ständigt gå med kameran vid ögat, ständigt beredd, ständigt med exakt rätt optik, ständigt exakt rätt inställningar. Hur nu det skall gå till. ;-)

Haha, vilken historia!
Måste ha varit riktigt mäktigt.
Själv förkortade jag nog mitt liv med tio år idag när jag promenerade i mina egna tankar på en ö. Två meter framför mig flaxar helt plötsligt en canadagås upp och flyger iväg. Fick nästan byta kalsonger...

Kan jag tänka mig, Canadagäss är ju inte direkt tysta heller... :)

Hade f.ö. en rätt cool dag idag oxå, 7 ormvråkar i 2 grupper om 4+3 samtidigt. Sparvhök som passerade över min axel bakifrån(var kamoklädd) samt ev. 1 Bivråk, dock ej bekräftad. Allt på samma ställe som igår.

/H

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar