Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Många bilder blir det
- Trådstartare Ante_99
- Start datum
joakim d
Aktiv medlem
Om du jobbar med en bild från Lightroom i PS så skapas en ny tumnagel i Lightroom för .psd filen. Vill du sedan jobba igen i PS med din .psd fil så är det viktigt att det är just den tumnageln (.psd) du markerar i LR annars så skapas ytterligare en version. Du får förövrigt upp en fråga om du vill jobba med originalet eller en ny kopia om du väljer Edit in CS3 för din photoshop fil.
joakim d
Aktiv medlem
Två saker till:
Under Preferences->External Editing så kan du ange en mall för hur filnamnet ska bli för filer editerade i PS, det kan hjälpa att särskilja en psd fil från en originalfil.
Om du går ur PS utan att spara några ändringar så ska du inte få en tumnagel, jag hoppas det inte är det som händer dig.
Under Preferences->External Editing så kan du ange en mall för hur filnamnet ska bli för filer editerade i PS, det kan hjälpa att särskilja en psd fil från en originalfil.
Om du går ur PS utan att spara några ändringar så ska du inte få en tumnagel, jag hoppas det inte är det som händer dig.
Ante_99
Medlem
Två saker till:
Tyvärr är det det som händer.
Jag väljer "edit in cs3".
LR skapar omedelbart en kopia som heter xxxx-edit.psd. Detta innan CS3 startat. Även om jag stänger CS3 utan att spara filen så ligger det två tumbnaglar av samma bild i LR nu.