Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Måhända en bugg?

Produkter
(logga in för att koppla)

Gote

Aktiv medlem
Ciao!

Jag har dykt på ett litet irritationsmoment när jag surfar på fotosidan.

Jag tittar ofta på slumpvisa eller senast inlagda bilder i översiktsläge. Sen högerklickar jag för att öppna en bild i ett nytt fönster så att man behåller "kontaktkopian" och kan välja vidare. Det är i alla fall så jag vill göra...

Men emellanåt (inte alltid) så får jag i det nya fönstret upp den sida jag utgick ifrån innan kontaktkopian, dvs den man får genom att välja galleri>kommentera nya bilder. Detta innebär att den bilden som man så omsorgsfullt hade valt ut kommer att försvinna i mängden igen, och någon överenergisk matematiker kan ju roa sig med att räkna ut oddsen för att den slumpas fram igen...

Är det nån mer än jag som upplever detta? Jag kör IE 5.5 på 2000pro.

Varför öppna upp i nytt fönster?
Det är ju bara trycka backspace så kommer du tillbaka till översikten när du tittat på bilden :)

/Niklas

Jag håller med Anders, om att vilja ha det i ett nytt fönster.

Gör så här: Håll nere shift tangenten och klicka med vänsterknappen som vanligt, då öppnas den i ett nytt fönster!

/Jonas

Niklas:

Om man slumpar bilderna i första läget och gör som du säger, så kommer man dessvärre inte tillbaka till samma översikt, utan det slumpas fram nya...

Hursomhelst, bara ett pyttelitet irritationsmoment på en i övrigt helt fantastisk sida!!

NiklasF5 skrev:
Varför öppna upp i nytt fönster?
Det är ju bara trycka backspace så kommer du tillbaka till översikten när du tittat på bilden :)

/Niklas

Det går snabbare att stänga ett fönster än att gå bakåt.

Själv är jag rabiat öppna-nya-fönster-fanatiker.
Det kan ha vissa rötter i att jag är "uppväxt" med Netscape (och därför kör Mozilla OpenSource numera) som till skillnad från IE-miffot har "open in new window" högst upp i högerklickmenyn vid en länk.

Gissa om jag är glad över att den fanatiska användning av javascript i länkar, som började för några år sen, är på väg ut i och med t.ex. PHP och ASP.

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar