Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Märks skillnaden mellan Epson 830 och 950?

Produkter
(logga in för att koppla)

goranlin

Aktiv medlem
Jag hade nästan bestämt mig för att köpa en Epson 950 för 4475 kr när reklambladet från Onoff visade Epson 830 för 998 kr. Hur stor skillnad blir det på utskrifter från dessa modeller om man inte tittar med lupp. Kan man se skillnad på 10 x 15 cm bilder? På A4-bilder? Jag provade och skrev ut en nästan A4 bild på 1440 istället för max 2880 på en Epson 950 på Epson matte heavy paper och tyckte det dög och insåg då att jag kanske inte behöver den allra bästa skrivaren. Men möjligheterna till prov är små, Macademic i Uppsala där jag provade 950 hade ingen annan skrivare uppställd och elektronikvaruhusen har skrivarna uppställd men inte ikopplade så man kan prova. Tacksam för synpunkter, särskilt från de som provat både Epson 830 och 950.

Jag tycker att det är jättesvårt med Epsons alla modeller numera...
Läser man texten så är den skrivaren alltid bäst och spränger gräsder m.m. men texten kan vara hur gammal som helst.

Jag har en 830, och enligt Epsons specar skall den vara snabbare och skriver i högre upplösning... (www.epson.se)

Det den saknar är möjligheten att skriva på rulle eller direkt på CD.

EDIT: Glömde säga att jag är väldigt nöjd, utskrifterna blir bra om än lite dyra, men det gäller väll alla skrivare.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar