Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Märkligt ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kalle_hbg

Medlem
Har upptäckt en sak .. om man tittar i Kamerans lcd-skärm så ser bilden bra ut ... men sen när man kollar på dator skärmen så är bilden nästan svart ... några tips ?

Gillar att leka med iso antalet så man kan lära sig att fotografera med så lite blixt som möjligt.

Använder i dags läget en Canon powershot A95 någon som har några bra tips på inställningar man kan prova inomhus.

ska köpa en system kamera till sommaren när jag har blivit lite mer varm i kläderna .. som sagt var det är konst att fotografera.. Sett många fina bilder här inne.

//Kalle

Kalle_hbg skrev:
Har upptäckt en sak .. om man tittar i Kamerans lcd-skärm så ser bilden bra ut ... men sen när man kollar på dator skärmen så är bilden nästan svart ... några tips ?
Låter som om du har en för ljussvag dataskärm.

Jag hade (har) motsatta problemet med 10D, LCD:en på 10D är för mörk, på 20D:s LCD så stämmer det mycket bättre överens med hur det ska se ut.

Testa att kolla på bilderna på en Trinitronskärm, de är ljusstarka.

Kalle_hbg skrev:
Dels kan det vara så som Kim säger att datorskärmen inte stämmer. Men även kamerans lcd kan vara felställd. Kolla i menyerna om du kan variera ljusstyrkan på den.

Hehe ska övertala sambon att vi behöver en ny skärm till mitt fotograferande oxå :) .. Har några år på nacken så man kanske skulle överväga att hitta en ny skärm .. Tack för tipsen i alla fall. ska även kolla kamernas skärm.

//Kalle

Senast ändrad:
ANNONS