Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mäkligt fenomen

Produkter
(logga in för att koppla)

hbengtsson

Aktiv medlem
Hej, brände ut en del av himmelen häromdagen och försökte i möjligatse mån rätta till problemet i PS. Efter att ha rattat friskt bland regalgen så uppenbarade sig dessa lila vertikala ränder i bilden. Blev förstås livrädd och trodde att sensorn är på väg att braka ihop. Men det är bara på denna bilden jag sett det hela. Någon som vet vad det kan vara?

Förhoppningsvis är det sensorn som reggar fel när det inte finns några värden alls, men då vill jag som sagt ha det helt utfrätt, vitt!

Kameran är en 7D

Bilagor

• ca.jpg
    ca.jpg
    90.2 KB · Visningar: 423
Dom fanns alltså inte på orginalbilden utan bara efter att du hade pillat i PS? Isf. är det "normalt". Pröva något annat sätt att göra samma sak i PS.

Nja, dessa linjer kan även ses direkt i RAW format innan jag ens konverterat och öppnat i PS. Drar jag ner exponeringen kraftigt i mitt RAW program så dyker linjerna upp.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto