Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lurig auktionsajt för fotoprylar

Produkter
(logga in för att koppla)
Serviceavgiften är ju rörlig och beror på vad högsta budet blir och är inte alls alltid 5000 som du påstår
 
Serviceavgiften verkar variera mellan en del av vinnande bud, en del av marknadsvärde, eller i vissa fall ett fast värde. De framgår för varje enskilt objekt.
 
Firman Storyfire hargått i konkurs och en del filmgrejer säljs på auktionssajt. Priserna ser ganska låga ut, än så länge, men det finns något "finstilt" som auktionsfirman kallar "serviceavgift" vilket innebär att firman lägger på ca 5000 kronor på varje grej man budar på. Ganska lurigt tycker jag.
Att priserna kan se låga ut beror ju på att det är auktion. Slutpriserna blir säkerligen ganska mycket högre. Dessutom tillkommer serviceavgift (som dock inte alls är 5000 kr) och moms. Kostnaden är i verkligheten 30-40 procent högre än vinnande bud. Jag har kollat och budat på en del försäljningar hos PS förut och slutpriserna har nästan alltid blivit orimligt höga.
 
Borde varit lite tydligare: på de proffsfotogrejer jag kollat på är serviceavgiften 3450-3950 kr + moms. Precis som ni skriver så varierer den med varans värde. Att man dessutom ska betala moms på budet hade jag missat, tack för infon "Janc"
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.