Annons

Lumix GH3 pajj. Nyköp 8000kr

Produkter
(logga in för att koppla)

teodice

Medlem
Hej,

Detta är andra gången min Lumix GH-3 slutat fungera på grund av fel i ett kretskort. Har aldrig tappat kameran, utsatt den för väder och så vidare. Det hände första gången i augusti då jag dokumenterade en turné med ett band. Nu senast var det samma fel idag då jag skulle fotografera en mässa och filma. Slutade med att jag lämnar mässan med inga bilder alls...

Jag tänkte be om råd då jag inte är jätteinsatt i marknaden. Det jag tänker försöka med först är att kontakta Panasonic och be dem ge mig rabatt på deras senaste kamera Lumix GH-4 då jag har ett par objektiv redan till min GH-3a. Jag tänker inte acceptera att den skickas på service igen för att återuppleva samma fel igen.

En anledning till att det är lite kris är även att jag behöver ha en kamera till på onsdag då jag ska iväg och dokumentera ett event så behöver kunna fota och filma detta.

Om jag får ett dåligt besked av Panasonic när det kommer till ersättning. Vilken kamera bör jag satsa på att köpa. Kan lägga runt 8000 i dagsläget och helst ska den kunna ha mina Panasonc och Olympus objektiv. Den ska även kunna filma i 1080 och ha mick som är 3,5mm.

Tack till er som tar er tiden att ge förslag!

ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto