Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Luleå: Hyr eller låna Canonoptik?

Produkter
(logga in för att koppla)

JalleS

Aktiv medlem
Hej!

En liten fråga till Luleåbor. Jag undrar om det finns någon som har ett ljusstarkt tele att låna/hyra ut under helgen? Min grabb ska spela fotboll i Arcushallen och jag tänkte ta lite bilder, men jag tror att min 50/1.8 inte riktigt kommer att räcka till. Jag vet att det blir inte bra med min 75-300 för den är för ljussvag. (Ljuset i hallen är bedrövligt)

--jalle

Helt riktigt...

Det hjälper inte, speciellt med tanke på att belysningen i Arcushallen är någon form av gula "kvicksilverlampor" som mest påminner om överdimensionerad gatubelysning. Jag har provat med ISO1600 men måste i alla fall underexponera bilderna å det grövsta (för att få vettiga slutartider) så de blir minst sagt brusiga.

--jalle
bjanha skrev:
Bah, det kommer inte hjälpa. f2.8 måste man ha, och det tillsammans med högsta tänkbara ISO.

ANNONS