Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

LR och Wacom - använda penna vid beskärning

Produkter
(logga in för att koppla)

jpgrahn

Aktiv medlem
Noterat att om jag vill använda min Wacompenna och bräda (CTH-690/K) så tar det alltid lite extra tid och rörelse för pennan att så att säga gripa tag i linjer som jag vill flytta.
Med musen och min trackball (vad heter det på svenska?) så är det inte någon fördröjning.
Någon med liknande erfarenhet eller tips om hur man kan göra?

Använder du Acronis för backup? (frågan kan tyckas ”out of topic” men kan vara relevant:))

Prova under 'Wacom Tablet Properties' att gå in under fliken 'Mapping'. I nedre vänstra hörn se till att 'Use Winows Ink' inte är markerad.

Ursäkta!! Fel av mig! Jag missade först att i Wacoms inställningar kan man ju ange per program vad som gäller. Först när jag testade ändrade jag bara på den generella fliken men insåg sedan att LR har sin egen. Jag har faktiskt tre stycken. Flera versioner av LR.
Nu verkar det funka mycket bättre!! Tack!!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar