ArneB
Aktiv medlem
Idag stötte jag på ett mycket störande och besvärligt fel. Datorn dör/stängs av och återstartar när jag sätter igång en rendering av 1:1 previews i Lightroom 4.4, senaste versionen. Inga andra program har givit samma fel. Lightroom har tuffat på som tåget tidigare. Jag har inte haft datorproblem på många år, mer än något enstaka fel som kunnat avhjälpas enkelt.
Datorn är en månad gammal stationärt hembygge.
- Win8 Pro
- 32 GB RAM
- Samsung 256 GB SSD
- Två datadiskar
När problemet uppstod låg LR-katalogen och previews på SSD, nu ligger de på en av datadiskarna. Bios rapporterar inga minnesfel. Jag har prövat att köra det virtuella minnet på SSD, på en datadisk och helt utan virtuellt minne.
Om jag kör LR utan att generera previews verkar det fungera bra. Datorn rapporterar låga temperaturer på CPU och MB.
Någon som kan ge mig idéer om till vidare felsökning?
Tacksam för all hjälp.
Datorn är en månad gammal stationärt hembygge.
- Win8 Pro
- 32 GB RAM
- Samsung 256 GB SSD
- Två datadiskar
När problemet uppstod låg LR-katalogen och previews på SSD, nu ligger de på en av datadiskarna. Bios rapporterar inga minnesfel. Jag har prövat att köra det virtuella minnet på SSD, på en datadisk och helt utan virtuellt minne.
Om jag kör LR utan att generera previews verkar det fungera bra. Datorn rapporterar låga temperaturer på CPU och MB.
Någon som kan ge mig idéer om till vidare felsökning?
Tacksam för all hjälp.