Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

LR Classic Startläge

Produkter
(logga in för att koppla)

Khalad

Aktiv medlem
Prenumererar på LR Classic och är nöjd. En detalj mig irriterar mig dock nästan dagligen (jag fotar dagligen och bearbetar bilder dagligen). När jag startar dagens bildbearbetning avancerar programmet automatiskt till nästa bild efter varje åtgärd. Jag gör alltid flera justeringar på varje bild - beskärning, exponering, svärta, vita, skärpa osv Det går att stänga av den Automatiska avanceringen genom att gå in Biblioteksfunktionen och under fliken Foto klicka ur bocken för automatiskt avancemang, sen är det lugnt för resten av dagen. Men detta upprepas varje dag första gången jag startar och jag tänker att det borde gå att ändra startläget. Men hur gör man det?
 
Kan vara så här, kanske.
Caps lock är "snabbtangenten" för att slå på auto Automatiska avanceringen. Om du har Caps lock på när du startar LR så tar LR den inställningen.
 
Kan vara så här, kanske.
Caps lock är "snabbtangenten" för att slå på auto Automatiska avanceringen. Om du har Caps lock på när du startar LR så tar LR den inställningen.
Prenumererar på LR Classic och är nöjd. En detalj mig irriterar mig dock nästan dagligen (jag fotar dagligen och bearbetar bilder dagligen). När jag startar dagens bildbearbetning avancerar programmet automatiskt till nästa bild efter varje åtgärd. Jag gör alltid flera justeringar på varje bild - beskärning, exponering, svärta, vita, skärpa osv Det går att stänga av den Automatiska avanceringen genom att gå in Biblioteksfunktionen och under fliken Foto klicka ur bocken för automatiskt avancemang, sen är det lugnt för resten av dagen. Men detta upprepas varje dag första gången jag startar och jag tänker att det borde gå att ändra startläget. Men hur gör man det?
När menar du att bilden avancerar till nästa bild?
När du gör någon av dessa funktioner "beskärning, exponering, svärta, vita, skärpa" ?
Avancera automatiskt till nästa bild sker bara om du klassificerar (stjärnmärker), flaggar eller färgmarkerar bilder.

Om du har stäng av den Automatiska avanceringen genom att gå in Biblioteksfunktionen och under fliken Foto klicka ur bocken för automatiskt avancemang, så förblir den avstängd.
Med untantag för det som Jonas skriver - Om du har Caps lock påslagen då detta är "snabbtangenten" för att slå på auto Automatiska avanceringen.
Så följande gäller:
Automatiska avanceringen avstängd i menyn och ingen Caps Lock påslagen = ingen automatisk avancering
 
ANNONS