Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

LR Avancera automatiskt

Produkter
(logga in för att koppla)

Khalad

Aktiv medlem
Efterbehandlar nästan enbart i LR. Varje gång jag startar en efterbehandlingssession har programmet valt att klicka i Avancera automatiskt i avdelningen Bibliotek och under rubriken Foto. Det innebär att om jag gjort en justeringen för tex exponering hoppar programmet automatiskt fram till nästa bild så jag får gå tillbaka till ursprungsbilden manuellt för att göra nästa justering. Naturligtvis klickar jag ur Avancera automatiskt för att kunna bearbeta en bildserie som jag vill. Nu har jag tröttnat på att behöva klicka ur Avancera automatiskt varje gång jag startar en bildbehandlingssession, ofta gör jag det många gånger om dagen. Rimligen finns någonstans en möjlighet att ändra detta startläge så Avancera automatiskt inte är iklickat när jag drar igång LR. Hur gör jag?
 
Efterbehandlar nästan enbart i LR. Varje gång jag startar en efterbehandlingssession har programmet valt att klicka i Avancera automatiskt i avdelningen Bibliotek och under rubriken Foto. Det innebär att om jag gjort en justeringen för tex exponering hoppar programmet automatiskt fram till nästa bild så jag får gå tillbaka till ursprungsbilden manuellt för att göra nästa justering. Naturligtvis klickar jag ur Avancera automatiskt för att kunna bearbeta en bildserie som jag vill. Nu har jag tröttnat på att behöva klicka ur Avancera automatiskt varje gång jag startar en bildbehandlingssession, ofta gör jag det många gånger om dagen. Rimligen finns någonstans en möjlighet att ändra detta startläge så Avancera automatiskt inte är iklickat när jag drar igång LR. Hur gör jag?
Känner igen det, fick hjälp härifrån att bli av med det. Ska se om jag hittar detta
 
Det var svårt att hitta. Det har tidigare under Foto översta raden, legat Avancera automatisk, men kan inte hitta det hos mig. Kan det bero på att jag har stängt av det eller så har de flyttat det från Foto?
 
Hos mig ligger Avancera automatiskt rätt långt ner i rullgardinsmenyn Foto.
Jag har senaste versionen av Classic (men det kanske är webbversionen ni diskuterar?).
 
Hos mig ligger Avancera automatiskt rätt långt ner i rullgardinsmenyn Foto.
Jag har senaste versionen av Classic (men det kanske är webbversionen ni diskuterar?).
Du har helt rätt, den ligger där den ska under Foto men man måste stå i Bibliotek är man under Framkalla där jag stod så får man upp andra val under Foto. Jo det är Classic
 
Det innebär att om jag gjort en justeringen för tex exponering hoppar programmet automatiskt fram till nästa bild så jag får gå tillbaka till ursprungsbilden manuellt för att göra nästa justering.
Förstår inte detta - det är inte möjligt.
Funktionen "Avancera automatiskt" gör inte att man hoppar till nästa bild när man editerar. Endast när man flaggar, stjärnmärker eller sätter färgetikett.
 
ANNONS