Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lowepro Vertex vs kata bumblebee

Produkter
(logga in för att koppla)

typhoon

Aktiv medlem
Står i begrepp att köpa ny rygga, då min Lowepro Rover AW inte sväljer det jag behöver längre.

Det jag släpar runt på idag; 1ds (och ibland en 1v), 14, 24-70, 70-200, alla 2.8 och en 50 1.2. En speedlite 550 + tillbehör som batterier blåstuta och mer batterier. Ett stativ hänger också med då och då.

Om jag hade haft platsen hade jag förmodligen även släpat på ett antal mellanringar och två äldre FD-gluggar för macrofoto.

Lowepro Vertex 200 AW sväljer ju allt detta utan att blinka - men eftersom jag inte bär med mig laptop känns det facket onödigt speciellt då det inte verkar kunna husera t.ex. kläder eller lite mat.

Katas bumblebee 222 däremot har plats för både mat och kläder - men hur mycket kamera/objektiv ryms egentligen i den?

Lowepron var jag riktigt skön när jag provade den i butiken i veckan, men hur är bumblebeens remmar? De ser små och taniga ut men har visserligen fått goda vitsord på nätet. Dessutom väger katan 1kg mindre.

Någon som testat dessa ryggor, eller kanske till och med båda två?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar