Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

lowepro stealth reporter,lowepro slingshot eller Annan?

Produkter
(logga in för att koppla)

J0cke

Aktiv medlem
Hej

har suttit och kollat på en rad olika axelväskor, men tycker inte att jag har blivit så mycket klokare,
utrustingen ja gärna vill ha ner är; Nikon d300+batterigrepp, nikon 17-55,nikon 60 micro, macbook pro 14", och även en telezoom med f/2,8 tex 70-200, det sistnämda har jag dock inte köpt en men planerar att införskaffa.

kollade på lowepro stealth reporter d550aw,den verkar ju rymma det mesta, men hur är den att leva med? är den bekväm att bära? eller jätteklumpig?

lowepro slingshot aw300, har jag också kollat på men den rymmer ju då inte macbooken,
har en slingshot aw200 sen tidigare och den är jag nöjd med.

vad tror ni?
någon som kan rekommendera en annan?

Tacksamm för svar :)
 
Har den tidigare modellen utan datorfack AW 500. Helt fantastisk. Den bästa fotoinvestering jag gjort någonsin. Skön och smidig att bära eftersom den är modell mjukare, och inte en stor hård låda som många andra modeller. Har höftbälte till som avlastar kanon. Bytte dock axelremmen till en fjädrande som ökar bärkomforten ytterligare. Det är bra med en lite större väska. Lättare att komma åt sakerna om den inte är proppfull, och så får man lätt platts med ett skalplagg/tröja eller varför inte lite god fika. Passar nog din utrustning perfekt. Rekomenderas varmt. Sedan är det nog inte så dumt att ha lite olika väskor för olika ändamål. Men denna är en som jag inte kan leva utan.
 
Köpte en lowepro stealth reporter d550 aw idag, och är en så länge hur nöjd som helst :)
 
idag har jag lagt i, nikon d300 med 17-55f/2,8+motljuskyddet monterat, rakt ned,
sen har jag lagt ned en nikon sb-800 i sitt fodral med alla tillbehör, sen har jag lagt i ett nikon 60f/2,8 micro och det ligger under en ''avdelare''så man hade fått på ett mindre objektiv ovanpå och fortfarande finns det två stora fack kvar på högersidan,
samt min macbook pro 14" gick ned i datorfacket, plus att det finns en mängd småfack att pula ner grejjer i.
och man får utan problem ned ett kamerahus med batteripack monterat!
 
ANNONS