Annons

LowePro S&F Tillbehörsväska för blixt - går det?

Produkter
(logga in för att koppla)

Ole Wigren

Aktiv medlem
Jag har tänkt att införskaffa LowePro's midjebälte i Street & Field-serien - men jag skulle behöva lite råd/tips/synpunkter/erfarenheter på vägen.

Det jag har kvar att välja väska/väskor till, är blixten (Canon 580ex) och lite små tillbehör som blixtbouncer, ungefär 8 stycken R6-batterier, 2-4 batterier till kameran och några minneskort.

Det jag var inne på från början var att välja en objektivväska av typen Lens case 2 för blixten -
sf_lc2.jpg
. I den passar blixten perfekt med monterad bouncer.

Men då skulle jag behöva en liten väska till för smågrejorna. Men eftersom naturen inte tillverkade mig med långa smala pianofingrar så går det ju inte att ha en för liten väska heller.

Min andra (och kanske bästa?) tanke var tillbehörsväskan
s&fTillbhvaska.jpg
som mäter 20,5 x 5,5 x 15 cm i innermått. Blixten kanske precis får plats, eller som sämst - lite på diagonalen. Men i den borde jag då få plats med de övriga småsakerna också.

Någon som har erfarenhet av tillbehörsväskan i kombination med en blixt? Eller är det bättre att ändå ha två separata väskor?
 
Jag använder flitigt S&F systemet och har alltid tillbehörsväskan på mitt breda bälte. Jag tycker väskan är mycket användbar, den rymmer förvånansvärt mycket - typiskt har jag plånbok, anteckningsbok, pennor, mobiltelefon, putsduk, gråkort, pringleslock, extra minneskort, batterier, hårddisk och ett objektiv (upp till 17-40 utan motljusskydd). Det är heller inget problem att klämma ned en blixt i väskan, även om jag har den något mindre 420EX.

/Daniel
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.