** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Lowepro Computrekker plus vs Adventure Icebreaker large, ryggsäck

Produkter
(logga in för att koppla)

drejjan

Aktiv medlem
Hejsan.

Skall beställa en väska nu i kväll, och det står mellan dessa väskor.

Lowepro Computrekker plus
Adventure Icebreaker large

båda finns på Cyberphoto. Den sistnämnda är ju något större än den första, men den kanske är onödigt stor? Finns det någon som har någon utav dem kan de gärna länka lite bilder samt ge sina tips/erfarenheter om dem. Sitter för tillfället med en Lowepro Nova 160 AW som är alldeles för liten.

En till sak, är det någon som vet hur hög 40D+batterigrepp är? Det är nämligen det som kommer ligga i+gluggar mm. självklart. Har nämligen provat i en Computrekker AW, den lilla versionen, men den fick inte tillräckligt med plats tyckte jag. Sitter i skolan nu så kan själv inte mäta osv..

Tack på förhand!

Tack på förhand!

Hur mycket utrustning vill du stoppa i den? Jag har en Icebreaker Large, som rymmer D700 + 7 gluggar inkl Sigma 300/2,8 med monterat motljusskydd plus en hel del småplock. Den är väldigt rymlig, som sagt. Mediummodellen kanske kan vara något för dig om du vill ha en lite mindre rygga.

Icebreaker-ryggorna är sköna att bära och har många praktiska små fack för småprylar. Jag är helnöjd med min!

Hur mycket utrustning vill du stoppa i den? Jag har en Icebreaker Large, som rymmer D700 + 7 gluggar inkl Sigma 300/2,8 med monterat motljusskydd plus en hel del småplock. Den är väldigt rymlig, som sagt. Mediummodellen kanske kan vara något för dig om du vill ha en lite mindre rygga.

Icebreaker-ryggorna är sköna att bära och har många praktiska små fack för småprylar. Jag är helnöjd med min!

Jag vill i princip stoppa i allt jag har och äger i kameraväg. Nu är det ju än inte speciellt mycket, köpte trots allt för tre månader sedan, har aldrig ägt en innan.

40D+batterigrepp
EF-S 18-55/3,5-5,6 IS
EF-S 55-250/4-5,6 IS
EF 50mm/1,8 II
motljusskydd till alla, helst monterade åt rätt håll
Speedlite 430EX II
Bouncer
Laddare till blixtbatterier
Laddare till kameran
Sladdar
Extra kamerabatterier
Minneskort
osv..

ska även köpa ett tamron 90/2,8 macro inom jul iaf, förhoppningsvis innan december börjar, och därefter får vi se vart vägen tar mig :) Måste börja få lite jobb nu, så jag tjänar in lite pengar på utrustningen också :)

Dock vill jag ej köpa en väska nu, för att sedan köpa en ny om några månader igen för att den nästan får plats.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar