Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

London - Tips?

Produkter
(logga in för att koppla)

Enfotograf

Aktiv medlem
Jag o frugan skall till London om ett par veckor.

Är det någon som hr tips på vart man kan hitta fotoutställnignar och fotobokaffärer?

Andra tips är ju också välkomna.

mvh

Håkan

Foyles på 113-119 Charing Cross Road är Londons största och har böcker i mängder på många våningar, dock lätt "kaotisk" ordning, går dock bra att fråga personalen.

Lätt att hitta dit är det också.

Kolla även http://www.pbi-books.com/

Photographers Gallery på Great Newport Street kan kanske var värt en titt har dock själv aldrig var där.

jag tycker att Foyles har det mesta av allt, blir lätt en halvdag där....

Har varit 17 ggr till London och det finns alltid något nytt att se och kamera är ett måste på resan.

Senast ändrad:
Tack för era svar.

Skall kolla igenom och hitta det mest intressanta för oss.

Mvh

Håkan

P.s klart kameran skall med :)

Wildlife Photographer of the Year på NHM rekommenderas, i alla fall så var det bra förra året. Jag tänkte åka dit nästa vecka.
Försök dock att åka dit en vardag, om det är som förra året så är utställningen i samma flygel som dinosaurierna vilket betyder jättekö för att ens komma in i rätt del av byggnaden på helgerna.

V&A ligger för övrigt tvärs över gatan från NHM så det kan kanske kombineras. Science museum (vägg i vägg med NHM) har tydligen en rätt bra utställning om fotografins historia men senast jag var där (tror det var i maj) så var den delen av byggnaden stängd för ombyggnad.

Ett riktigt roligt (och väldigt turistiskt) photo-opp får man om man tar ett varv i london eye. Men detta gigantiska parisehjul ska man bara åka i om det är klart väder.

Jag har fotograferat en del runt St. Paul's och Tower bridge. Men har man inte varit i London förut så kan man sätta sig på en äldre variant av dubbelbuss och hitta mycket. Notting Hill-marknaden och Camden är värt sitt besök.

Hoppas något är till hjälp, ha en väldigt trevlig tur.

/Hanna

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar