Annons

Logotyp & emblem för sportfotogruppen

Produkter
(logga in för att koppla)

Olsin

Aktiv medlem
Den uppmärksamme har noterat att en del grupper har skaffat sig en logotyp som syns på http://www.fotosidan.se/groups/index.htm. Det vore väl inte så dumt om sportfotogänget också syntes lite bättre i listan. Loggan ska vara 400x40 px.

Dessutom så kan man ha ett emblem som är 60x60px stort som syns på profilsidan.

Släng upp ditt förslag i den här tråden. Nu är det julstök för de flesta, så det är lite vanskligt att sätta ut en sista tid för förslag innan vi kan börja rösta om förslagen. Så vi tar det väl lite ad hoc och får styra upp det hela till röstning allt eftersom.
 
Ja vad trevligt! Jag är även med i gruppen "vilda djur och fåglar" och blev glatt överraskad då det dök upp en liten fågel på profilsidan. Hoppas någon kan fixa till något fint även till vår sportgrupp!
 
Bra idé med bollarna som ersättning för O'na.
Ser så förb... dåligt (åldersförändringar hade min opiker mage att kalla det för... baahh, pfff, fnys... :) och kan inte se vad det är för text i bollarna nu, men föreslår att det står Sportfoto även där.
/M
 
Mycket bra idé, har dessvärre inget eget alternativ men röstar gärna när det stundas...

Som sagt, en mycket bra idé och hittils fina förslag.
 
Satt och testade några olika typsnitt lite snabbt bara.

40x400 pixlar är inte mycket för att få fram ett eventuellt budskap!
 

Bilagor

  • sportfotoex1.jpg
    sportfotoex1.jpg
    84.9 KB · Visningar: 745
Håller med - jättebra förslag , roligt att det kommit några att välja bland!

En liten fråga till Anders bara, grymt snygga bilder i bokstäverna, är det dina egna? Vore i så fall kul att se de stora och om inte, så tänkte jag bara på ©...

/M
 
Fotomickan skrev:
Håller med - jättebra förslag , roligt att det kommit några att välja bland!

En liten fråga till Anders bara, grymt snygga bilder i bokstäverna, är det dina egna? Vore i så fall kul att se de stora och om inte, så tänkte jag bara på ©...

/M

Nix pix, bilderna är INTE mina, snabbgooglade för att ta fram ett förslag. Ska absolut bytas ut om ni tycker idén är värd att gå vidare med. En tanke var att vi kunde använda bilder från medlemmar på sportfoto. Ladda upp eller länka till era egna favoriter (av egna bilder) bilder som ni skulle tycker är ok att vi använder.
 
Usch, nu känner jag mig som en nitisk gnälltant och det är jag verkligen inte...! Ångrar att jag frågade... ibland ska man bara vara tyst...

Tycker loggon är skitsnygg! Vet inte hur petigt det är med © när man ser så här lite av en bild. När det gäller musik får man väl sampla en liten slinga utan att det gör något, kanske gäller samma med bilder? Någon som vet?

Vi får väl börja med att rösta. Vad sägs om deadline för förslag söndag 13/1 och därefter några dagars röstning? Eller har tävlingsledningen bättre förslag?

/M
 
Fotomickan skrev:
Usch, nu känner jag mig som en nitisk gnälltant och det är jag verkligen inte...! Ångrar att jag frågade... ibland ska man bara vara tyst...

Tycker loggon är skitsnygg! Vet inte hur petigt det är med © när man ser så här lite av en bild. När det gäller musik får man väl sampla en liten slinga utan att det gör något, kanske gäller samma med bilder? Någon som vet?

Vi får väl börja med att rösta. Vad sägs om deadline för förslag söndag 13/1 och därefter några dagars röstning? Eller har tävlingsledningen bättre förslag?

/M


Uppfattar dig verkligen inte som en nitiskt gnälltant :) Tycker frågan var helt befogad och som sagt min tanke var att använda några av medlemarnas bilder. Vi har ju en egen rejäl "bildbank" att hämta sportbilder ifrån så lite fånigt att inte använda den. In med mer förslag. Ju fler att välja bland desto bättre.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.