Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Loggor

Produkter
(logga in för att koppla)
Slängde bara ihop något snabbt innan jag gick och la mig igår...
Går ju byta ut bilden mot något annat om man vill...

Bilagor

• vdf_alg.jpg
    vdf_alg.jpg
    3.8 KB · Visningar: 1,515
Några upphittade loggor

Då jag inte har nåt bra program för att lägga in text här på jobbet lägger jag upp några loggor jag hittade på nätet. Kanske någon annan har lust att trixa in lite text!

Dock vet jag inte hur reglerna säger om dessa bilder, får man modifiera och använda dom på Fotosidan?

/Mvh
Magnus

Den vart bra faktiskt!
Jag gillar mina 12,14 och 17 också rätt stilrena!
Nr.17 har lite humor också:)

Tobias! kan du inte fixa lite text på dom jag nämner också?

En liten fundering och undring bara...är inte loggor lika skyddade som andra bilder ?

Känns i så fall ytterst märkligt att fotografer sitter och stjäl andras bilder för att efter litet manipulerande med text stolt använda som loga på FS....

Utgår från att ingen av er förekommer i någon av de oändliga trådarna av typen..."Nån stal min bild, var ska jag skicka den enorma fakturan? "

Vissa av förslagen har ju redan företagstext på sig, kanske de rent av är varumärkesskyddade ?

Bildernas upphovsmän har alltså inte godkänt att de läggs ut här och ev används som logotyper? Jag tolkar Magnus inledande frågetecken som det. Om så är fallet så måste vi ta bort dem.

jimh skrev:
Bildernas upphovsmän har alltså inte godkänt att de läggs ut här och ev används som logotyper? Jag tolkar Magnus inledande frågetecken som det. Om så är fallet så måste vi ta bort dem.
Min logga som jag postade på förstasidan är ju min egen bild. Vet inte vart Mikael har hittat sin, om han har gjort den själv kanske?

Borde ju finnas någon som kan göra en fågel eller liknande i något ritprogram...

Är det inte meningen att man ska kunna använda avatars för just sådana saker?
Är det just texten till som gör det olagligt?

Jag har inte frågat någon om jag får använda dessa!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar