Annons

Logga till analoga mörkrums-gruppen

Produkter
(logga in för att koppla)

Galaxens President

Avslutat medlemskap
Ett måhända smaklöst förslag från mig, baserat på storleken på Dogma 07's loga:

Någon annan som har ett bättre förslag?

Jag saknar en liten logga för gruppen
 

Bilagor

  • morkrumslogga.gif
    morkrumslogga.gif
    2.1 KB · Visningar: 573
Den ser bra ut! Behövs ingen omröstning tror jag? Be redax lägga upp den! Eller är det någon som protesterar?
 
Bra initiativ, Richard. En lite mer grafisk layout vore kanske bättre. Jag gillar dock att det är en äldre modell på loggan.
 
Galaxens President skrev:
Bara såhär?
Kanon:) Den som postades 20.28 är väldigt bra och även klart bäst av de tre tycker jag. Texten på den första känns lite för mycket, så om text ska vara med föreslår jag något strikt oskuggat i vitt (eller möjligtvis någon ljust grå ton med lägre optacitet för bildens skull.)
 
Din andra version (kl 20.28) gillar jag bäst. Den första är lite för plottrig, den tredje otydlig och dan.
 
Är det en fjäder-penna?



Edit:
Jaha det är en förstoringapparat, trodde det var en fjäder-penna i ett bläckhorn.
 
Senast ändrad:
Galaxens President skrev:
Eller är enklast bäst:
Utan tvekan:)
Bättre blir det inte med mer..

Klart så?

EDIT: Nu hann du ju mellan medan jag skrev. JAg tycker filmrutan gör bilden för rörig och att apparaten är topp ensam. (Men jag kanske är ensam minimalist förstås?)
 
22:16 förslaget gillar jag trots att jag är minimalist annars. Gillar att man tydligt ser negativet - analog känsla direkt. Förstoringsapparaten kan te sig lite abstrakt om man inte invigd i mörkrets hemligheter.
 
Senast ändrad:
Vilken som av de två senaste förslagen är OK för mig. Jag låter det ligga här en stund så får fler säga sitt. Kanske har Henning Poolvärd en åsikt också.

Nu slutar jag rita för idag.

Kontakta mig för PSD-filer med de olika lagren intakta ifall någon vill pilla mer med egna ideér.

BTW: Ska kanske erkänna att loggorna är digitala manipulationer helt utan mörkrumsarbete från min sida. Sökte på enlarger och negative på google i bildletarläge för att hitta utgångsmaterialet. ;-)
 
Jag håller med Anders. Den sista är bra! T.o.m. bättre än den jag hållt på förut eftersom den är tydligare med filmrutan också. Snyggt!
 
Jag tycker den första är bäst. Det röda såg jag inte att det var text utan tolkade det som rött mörkrumsljus. Kanske den första i en filmruta på höjden?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.