Annons

Ljusuppsättning för fest...?

Produkter
(logga in för att koppla)

MrGoose

Aktiv medlem
Jag ska fota en fest i helgen där alla gäster ska fotas var för sig eller i par, dom kommer att kunna ha hattar, masker, glasögon mm från buttrix att välja på (ska alltså vara ganska roliga bilder) :) .
Jag kommer använda 2 studioblixtar (1 reflekterande och 1 transparent paraply) och en vit eller svart bakgrund.
Vad tycker ni jag ska köra för uppsättning på detta för att få den lite roliga, crazy looken på bilderna..?

Tack på förhand!

Mvh. Henke

har bilder på min hemsida med photo booth där min tjej använde en gardin i festlokalen som bakgrund sedan hade hon med sig ett (kit) med prylar till fotningen. Vi körde med ett blixtstativ med creative light fäste där jag satte min sb 910 Nikon blixt o sedan en softbox från creative light.

Bakgrund tycker jag att det kan vara vad som helst ett snyggt tygstycke uppsatt på väggen eller upphängd med snöre. vissa kör helroliga bakgrundstyger jag själv skulle tycka att svart eller vitt blir rätt tråkigt dessutom svart då skulle alla mörka kostymer drunkna i bakgrunden.

om du ska göra en (äkta) photo booth så sätter du kameran på stativ o sedan ställer skärpan manuellt o drar ett streck vara alla ska stå bakom o lägger fram en trådutlösare så kan dom köra själv med ;) lite övervakning.

skickar med ett exempel på hur du kan göra
http://greenweddingshoes.com/throw-a-backyard-wedding-make-your-own-photo-booth/

som visar lite drag i färgerna;)

ang ljusuppsättning i en photo booth kommer ljuset oftast precis rakt framifrån med antingen en över/under eller på varsin sida o dom sitter tätt. Jag tycker det funkar bra med en softbox lite snett framifrån annars kan du köra två lite snett.

Detta blev resultatet, har gjort en snabb maskning och lagt till lite gradient grått. Jag valde att fota med utfrätt bakgrund för att sedan kunna prova lite... :)

Mvh. Henke

Bilagor

• 10668946_1548645808682885_5937108685369792801_o.jpg
    10668946_1548645808682885_5937108685369792801_o.jpg
    390.7 KB · Visningar: 45
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar