Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ljustält?

Produkter
(logga in för att koppla)

Minita

Aktiv medlem
Jag skulle behöva lite råd inför några kommande uppdrag. Jag skall fotografera stickade tröjor, sjalar, vantar etc. Har egen studio men fotar vanligtvis porträtt men detta blir en ny upplevelse. Jag har testat lite med att använda en Lastolite HiLite men inte hittat något vettigt sätt. Lägger jag HiLiten ner så kan jag lägga stickade plagg på bakgrunden men jag skulle vilja vinkla bakgrunden lite. Då glider plaggen och skärpedjupet blir ett problem.

Funderar lite på en provdocka + HiLiten och ljussätta "som vanligt"
Vantar, sjalar och mindre föremål? Är ett ljustält en lösning?

Slutbilden skall bli en tajt bild med ganska lite luft runt produkten. Detaljbilder blandat med översikts. Det viktiga är korrekta färger, ingen förvrängning av plaggen.

Tar tacksamt emot all input. Blixtar, ljusformare m.m. finns för att kunna fotografera människor och djur men produkter????
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.