Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ljusstarkt och macro

Produkter
(logga in för att koppla)

strix nebulosa

Aktiv medlem
Är egentligen ute efter ett ljusstarkt objektiv för inomhusfoto av typen kyrkor, dansuppvisningar etc, men har samtidigt intresserat mig för lite macrofoto. Tidigare har jag varit inne på Canons 50 1,8 alt 35 2.0. Men ju djupare man går ner sig i objektiv träsket desto mer osäker blir man ju :) Helst skulle jag vilja slippa en massa olika alternativ i väskan för risken för mig är att då kommer jag ändå bara köra med 1-2 objektiv till slut. Har nu börjat snegla på Sigmas 50 2,8 macro samt även sigmas normal 17-50 2,8 macro (även om den är lite för dyr för mig...) Då kanske man kunde slå två flugor i en smäll? Öppen för förslag men prisnivån får inte rusa iväg :)

Tillägg: Har en 400D, kitobjektiv och 70-300 IS. Jag vet också att 50mm inomhus på 400D blir ganska mycket tele, men det kanske kan funka i större lokaler?

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar