Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ljusstarkt nikon objektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

xenon666

Aktiv medlem
Hej! Har varit och fotat lite på en dansshow och en modevisning, ljuset har ju varit ganska mörkt och färgade lampor, som på konsert ungefär, och det kitobjektivet (Sigma 18-55) som följde med är jag inte riktigt nöjd med vid sådana tillfällen, skulle behöva ett som är mycket mer ljusstark, någon som har nått förslag på något bra objektiv till nikon för konsertfotografering? Har polfilter på objektivet nu, kan jag tjäna på att ta av det vid sådana tillfällen?

xenon666 skrev:
Har polfilter på objektivet nu, kan jag tjäna på att ta av det vid sådana tillfällen?
Absolut! Du förlorar nästan två steg med polfiltret. Det bör man bara ha monterat när man behöver de effekter det ger, som mörkare blå himmel och minskning av reflexer i ickemetalliska ytor.

Olle

Tack för alla snabba svar, bra att veta det med polfiltret, ja ett 85/1,8 kanske vore intressant, vart finns det att få tag på och vilket märke?

begagnat
Nikon 85/1,8

fotosidan
blocket
ebay

osv
Pris, titta på avslutade auktioner.

Det är inget ovanligt objektiv.
Kräver fokusmotor i huset.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar