RolandM
Aktiv medlem
Tänkte försöka mig på att fotografera med hjälp av två blixtar och behöver tips om hur ljusättning då kan gå till, dels inomhus och dels utomhus i fält.
Till förfogande finns:
Kamera Canon EOS 300D, 1 st
Blixt Sigma EF 500 DG Super, 3 st (1 master (kan även blixtra om så önskas), 2 slavar)
Parpaly halvgenomskinligt vitt, 1 st
Paraply med reflekterande aluminiumfolie, 1 st
Stativ med paraplyhållare, höj och sänkbart höjd ca 0,7-1,9 m, 2 st.
Bakgrunder svart och vitt.
Bild på stativet nedan.
Tanken är att med detta kunna ha en mobil blixtutrustning, som enkelt kan bäras runt och inte kräver externa strömkällor, för fältmässigt bruk. Spontant tänker jag mig foton av enskilda individer eller grupper om maximalt tre personer med någon, till några meters mellanrum.
Profilbilden min är tagen med studs av en blixt i vitt paraply till vänster om kameran samt med en reflektor placerad på min vänstra sida.
Alla förslag mottages tacksamt.
Till förfogande finns:
Kamera Canon EOS 300D, 1 st
Blixt Sigma EF 500 DG Super, 3 st (1 master (kan även blixtra om så önskas), 2 slavar)
Parpaly halvgenomskinligt vitt, 1 st
Paraply med reflekterande aluminiumfolie, 1 st
Stativ med paraplyhållare, höj och sänkbart höjd ca 0,7-1,9 m, 2 st.
Bakgrunder svart och vitt.
Bild på stativet nedan.
Tanken är att med detta kunna ha en mobil blixtutrustning, som enkelt kan bäras runt och inte kräver externa strömkällor, för fältmässigt bruk. Spontant tänker jag mig foton av enskilda individer eller grupper om maximalt tre personer med någon, till några meters mellanrum.
Profilbilden min är tagen med studs av en blixt i vitt paraply till vänster om kameran samt med en reflektor placerad på min vänstra sida.
Alla förslag mottages tacksamt.