Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ljussättning för att framhäva muskulatur!

Produkter
(logga in för att koppla)

mysk

Aktiv medlem
Jag ska fota en äldre vältränad herre i råa miljöer och vill få fram varenda liten kontur. Detta är första gången jag gör denna typen av fotografering så alla tips för att främhäva kroppen hans är guld värda. Jag har förstått det att hårt ljus ger skarpare konturer så antar jag kommer sikta på det.

Jag har tillgång till två stycken trådlösa blixtar en reflexskärm och en D7000: )

Som sagt alla tips är välkomna! :)

Jag ska fota en äldre vältränad herre i råa miljöer och vill få fram varenda liten kontur. Detta är första gången jag gör denna typen av fotografering så alla tips för att främhäva kroppen hans är guld värda. Jag har förstått det att hårt ljus ger skarpare konturer så antar jag kommer sikta på det.

Jag har tillgång till två stycken trådlösa blixtar en reflexskärm och en D7000: )

Som sagt alla tips är välkomna! :)

http://lightingforphoto.com/
Kanske kan ge några uppslag?
Berättar i alla fall på ett bra sätt hur han ljussatt det han fotograferat.

ANNONS