Annons

Ljusa upp underexponerad bild i Camera Raw

Produkter
(logga in för att koppla)

Seb68

Aktiv medlem
Jag har tagit flera bilder inomhus med blixt på familjen och naturligtvis var den bild där alla såg normala ut och tittade in i kameran samtidigt den enda riktigt underexponerade bilden. Den är alldeles för mörk och jag måste försöka göra vad som går att göra för att ljusa upp den. Försökte lite snabbt nu innan jag skulle stänga datorn för dagen men lyckas inte utan bilden ser ganska onaturlig ut - framför allt hudtonerna.

Någon har lite tips om hur man bäst justerar bilden i Camera Raw (den enklare varianten som kommer med Elements) så att den blir ljusare utan att färgtonerna blir alltför konstiga.

Vad händer om du trycker på auto? Och sen auto på vitbalansen och sen har det som utgångsläge när du försöker justera? Elements rawkonverterare ser lika ut som i CS fast bara med första fliken (och nån till som jag inte kommer i håg i huvudet)

Skicka mig RAW-bilden så kan jag se vad jag kan göra i RAW sen kan du justera den ytterligare i Elements. Svårt att se problemen om man inte har filen.
Skicka till [email protected]

/Stefan

ANNONS