Annons

Ljus till ljustält?

Produkter
(logga in för att koppla)

Snowrider

Ny medlem
Jag funderar på att skaffa ett litet ljustält för att kunna lyckas med de produktbilder på choklad jag blivit ålagd att fixa. Har prövat med en del "hemmalösningar" själv men inte varit riktigt nöjd med resultaten. Har nu tittat på två produkter som rums inom min budget. Dels denna från Kjell & Co och denna från TVspelsweb.se. Kjell & Co-produkten kommer med lampor vilket inte den andra gör som däremot har flera färgade utbytbara bakgrunder i jmf med Kjell & co som kommer med en blå och en grå bakgrund.
Så min fråga är kan man fixa belysningen själv med tex en skrivbordslampa eller dyl? Eller bör man köra på den dyrare med lampor. Har ju redan stativ så det känns lite överkurs att det följer med - orkar den ens det lilla stativet min Olympus E-3:a?
Tacksam för svar!

Det stativet som följer med Kjell&Co:s ljustält har en av deras försäljare fått uppkört någonstans.
Jag köpte en tidig version och fick med bakgrunder i svart, blått, rött och vitt. Vändbara sammet/siden
De medföljande belysningarna plus en skrivbordslampa ovanfrån brukar räcka. Jar kör numera med tre Nikonblixtar trådlöst och har helt annan kontroll över ljuset.

Har storleken någon betydelse?

Tack för hjälpen! Det blir nog det billigare alternativet från tvspelsweb.se då jag gärna vill ha de extra färgerna på bakgrunden. Inser att det finns fler lösningar på det där med belysningen; dels med inställningar på kameran så kan man ju kompensera en hel del med rätt inställning av WB. Behöver inte ens bli dyrt om det är så!
Så nu till det slutliga ?-tecknet i denna fråga - storleken?!
40x40x40cm eller 50x50x50cm det skiljer en hundring 299.- eller 399:-? Spelar storleken någon roll? ;)

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto