ANNONS
Annons

Ljusäkthet för PIXMA pro9000

Produkter
(logga in för att koppla)

Lilliemarck

Medlem
Hej
Jag har letat men inte funnit någon information på varken leverantörernas hemsidor eller tillverkarens hemsida om hur det står till med ljusäktheten för fotoutskrifter. Jag undrar därför om någon vet hur ljusbeständiga bilderna blir med Canon PIXMA pro 9000 med standardpatronerna i. Om nödvändigt finns det bättre färgpatroner att tillgå? Förslag på fabrikat uppskattas!
Tack på förhand!
/Jakob

Hej
Jag har letat men inte funnit någon information på varken leverantörernas hemsidor eller tillverkarens hemsida om hur det står till med ljusäktheten för fotoutskrifter. Jag undrar därför om någon vet hur ljusbeständiga bilderna blir med Canon PIXMA pro 9000 med standardpatronerna i.
/Jakob

Detta är en skrivare med flytande bläck, vilket medför att pappret som du skriver ut på spelar stor roll när det gäller hållbarhet. Om du använder fel papper indikerar de tester som jag har sett en hållbarhet på 4 år, med rätt papper upp mot 15 år. Detta förutsätter att bilden sitter bakom glas och inte träffas av direkt dagsljus.

Ett bra papper för att få hållbarhet på dessa skrivare är Ilfords Classic-papper. Använd aldrig deras Smooth-papper för skrivare med flytande bläck.

Stefan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar