ANNONS
Annons

ljuddämpning till kameran????

Produkter
(logga in för att koppla)

Nick74

Aktiv medlem
Hade tänkt prova att fota från mitt gömsle i vår och skulle vilja ha bra tips på hur man dämpar kameraljudet bäst???

Elektronisk slutare, d v s en helt annan kamera.

Kan tänka mig att du kan bygga en ljudhuv av något skumghummimatrial som du klär in i kameran samt på samma sätt dämpar ljudet i gömslet genom att inte bygga det som en ressonanslåda.

Innan fotografering kan du om du ligger i försåt fälla upp spegeln om du har den möjligheten.

kan dock vara krångligt att pricka in motivet om man fäller upp spegeln i förväg...:)

Walle skrev:
kan dock vara krångligt att pricka in motivet om man fäller upp spegeln i förväg...:)

En god fotograf har förberett sig så att ta bilden enbart är ett genomförande, vilket innebär att bilden redan inann den tas är perfekt och därmed inte finns någon anledning att ta....;-)

Minns jag rätt så uppger trådstartaren en Ist Ds som kamera ooh den har spegeluppfällning med två sekunders eftersläpning. Så den spegeln slamrar som vanligt.

Här finns en fördel med digitalkompakter som exempelvis Canons som alla går att stänga av och blir knäpptysta.

Men de flesta djur bryr sig inte om lite spegelljud. Fast en räv drar som blixten förstås.
Men det jämnar ut sig för möter fotografen denna nos så drar han

Bilagor

• nalle.jpg
    nalle.jpg
    16.6 KB · Visningar: 310
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar