kenny_lex
Avslutat medlemskap
Jag tog en bild på lång slutartid och reagerade då på att jag hör ett svagt metalliskt brummande ljud, först trode jag att det var AntiSkak (K100D Super) som åstadkom detta ljud för när jag rörde lite på kameran så verkade det ändra sig lite. Men trots att jag slog av (AS) så hörde jag ändå detta ljud och misstänker nu att det har med spegel att ridån (slutaren) hålls upp.
Nu undrar jag om andra kameror låter ungefär likadant och om jag har rätt när jag gissar att ljudet kommer från någon elektrisk sak som antingen håller upp spegel eller ridå?
OBS: Jag tror inte att detta är nått fel, det är inte heller nått irriterande. Jag är bara nyfiken och intresserad av vad min kamera sysslar med när den håller slutaren öppen.
Nu undrar jag om andra kameror låter ungefär likadant och om jag har rätt när jag gissar att ljudet kommer från någon elektrisk sak som antingen håller upp spegel eller ridå?
OBS: Jag tror inte att detta är nått fel, det är inte heller nått irriterande. Jag är bara nyfiken och intresserad av vad min kamera sysslar med när den håller slutaren öppen.