Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Livslängd för en Eizo ColorEdge 27?
- Trådstartare Cambo
- Start datum
jag&bilden
Aktiv medlem
Tja typ när den inte kan hålla toleranserna vid kalibreringen eller när dina krav ändras som behov av andra färgrymder, dynamiskt omfång eller liknande tekniska specar.
J O Härnström
Aktiv medlem
Kalibrering mäter väl bara en liten begränsad yta.
Ett tecken på defekter är om det blir ton eller färgskiftningar i en stor yta (hela skärmen) som ska vara helt jämn.
Förväntad livslängd i arbetstimmar är endast uppskattade värden. En skärm kan hålla mycket länge. (Som en kamera, slutaren kan hålla flera hundra tusen exponeringar. Med otur pajar den redan efter några tusen klick)
Ett tecken på defekter är om det blir ton eller färgskiftningar i en stor yta (hela skärmen) som ska vara helt jämn.
Förväntad livslängd i arbetstimmar är endast uppskattade värden. En skärm kan hålla mycket länge. (Som en kamera, slutaren kan hålla flera hundra tusen exponeringar. Med otur pajar den redan efter några tusen klick)
PerK
Aktiv medlem
Till att börja med har dom 5 års garanti. Dessutom har Eizo Sverige en bra support. Jag har fått hjälp av dom; man mailar med en tekniker.
Annars: Märker du inget fel är allt bra! Hade tidigare en Benq med tre års garanti. Den var jättebra till 3,5 år. Då började den flimra varpå färgerna stack åt alla håll. Sedan dog skärmen. Så nu har jag en Eizo med 5 års garanti...
Annars: Märker du inget fel är allt bra! Hade tidigare en Benq med tre års garanti. Den var jättebra till 3,5 år. Då började den flimra varpå färgerna stack åt alla håll. Sedan dog skärmen. Så nu har jag en Eizo med 5 års garanti...
Cambo
Aktiv medlem
Min Eizoskärm är säkert nära tio år. All materia förändras väl över tid och det gäller väl dyra eizoskärmar också. Men inget akut vad jag kan se efter 7826 driftstimmar.Till att börja med har dom 5 års garanti. Dessutom har Eizo Sverige en bra support. Jag har fått hjälp av dom; man mailar med en tekniker.
Micke_O
Aktiv medlem
Eizo är bra monitorer. Dock åldras ju bakgrundsbelysningen (CCFL) tydligt när dom börjar bli gamla (som på alla andra märken såklart). Vi körde enbart Eizo på en tidigare arbetsplats (kontor) och när man råkade para ihop en med måååånga power on -timmar med en likadan och lika gammal som stått på hyllan såg man en tydlig skillnad i vitheten och styrkan på bakgrundsbelysningen. Jag TROR att de med LED-bakgrundsbelysning klarar sig bättre men dom åldras också.