Annons

Live view

Produkter
(logga in för att koppla)

JohnPatric

Ny medlem
Hej!
Kan man via mini HDMI utgången på EOS M, EOS 650D eller 5D Mark III få ut "live view" bilden till en extern skärm?
Jag vill se vad jag filmar via en video-länk från min quadrokopter ner till en skärm där jag står och kör!

Hälsningar Patric.

Kan man via mini HDMI utgången på EOS M, EOS 650D eller 5D Mark III få ut "live view" bilden till en extern skärm?
Jag vill se vad jag filmar via en video-länk från min quadrokopter ner till en skärm där jag står och kör!

Nu blev jag nyfiken. Hur gör du för att överföra HDMI trådlöst?

Hej!

Hälsningar Patric.

Om det inte blir för tungt så testa en CamRanger ( denna väger inte mycket )
Detta är med ett trådlöst Wifi så du kan sköta det mesta via en surfplatta eller telefon
Funkar med många olika kameror och jag hade den till en 5d MarkIII
Ganska säker på att detta är vad du behöver men priset ligger på ca 2800 på cyberphoto

Intressant, kör den på 2,4 GHz? iså fall krockar det med radiosändaren och det blir inte bra... ;-) videolänken går på 5,8 GHz för att förhindra störningar.
Konstigt, det framgår varken på Cyber´s side eller tillverkaren vilken frekvens dom använder....
Plus att räckvidden var dålig, upp till ca 50 meter (90m med långsam anslutning).

Synd annars har det ju varit en toppen grej!

/Patric

Intressant, kör den på 2,4 GHz? iså fall krockar det med radiosändaren och det blir inte bra...

Radiostyrning med 2,4 GHz jobbar på två sätt. Antingen letar de efter en ledig kanal på det aktuella bandet och låser till den. Eller så hoppar den kontinuerligt mellan de lediga och störningsfria kanalerna. Beror på vilken radiotillverkare man har.

Om det inte blir för tungt så testa en CamRanger ( denna väger inte mycket )
Detta är med ett trådlöst Wifi så du kan sköta det mesta via en surfplatta eller telefon
Funkar med många olika kameror och jag hade den till en 5d MarkIII
Ganska säker på att detta är vad du behöver men priset ligger på ca 2800 på cyberphoto
Kör Camranger WiFi? I så fall kanske der finns mindre och lättare WiFi-adapter till 5DIII?

Nackdelen med WiFI är förstås kort räckvidd. 3G har rätt bra räckvidd om man har täckning. Med videolänk över 3G kan man flyga utom synhåll och fortfarande ha video.

Jag kör med en extern skärm via Mini HDMI på min Canon 5D Mk II och något som kanske kan vara kritiskt för er som behöver se vart ni kör via skärmen är att skärmen svartnar ett tag direkt efter att man tar en stillbild! Vet inte om det är samma sak med 5D Mk III?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar