Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

"Live"-bildspel genom Flickr (hur?)

Produkter
(logga in för att koppla)

marcuspresident

Avslutat medlemskap
Mitt första inlägg här på fotosidan börjar med ett litet meckigt problem.

Jag ska ha en liten fest där jag tänkte fota med eye-fi så att bilderna automatiskt laddas upp till mitt Flickr-konto. Sen skulle jag vilja ha ett bildspel från "photostreamen" i Flickr så att det kommer upp på TVn som jag har. Vet inte om jag ska använda dator till tv eller ipad till tv eller nexus 10 till tv för att få bästa bildspelet(vilken app jag bör välja)?
Bildspelet är liksom tänkt att stå och snurra under festen vartefter som det fotas. Det ska sägas att alla mina bilder för närvarande är ställda som "private" i Flickr om nu det har någon betydelse. För jag skulle ju vilja ha bara bilderna som fotas under kvällen liksom.

Tack på förhand
Marcus
 
Bra. Det var precis det jag ville ha. Men. Jag antar att bilderna lägger sig på paddan!? Jag vill ha dem direkt där jag lagrar bilder. Och helst för android(ipaden är jobbets)

marcus
 
Det kan eventuellt gå att göra som du önskar med hjälp av Flickr och Apple-TV om du har en sådan. Du kan nämligen konfigurera Apple-TV med skärmsläckare som snurrar bilder från vald Flickr-mapp.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.