Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Litteratur om D5D och D7D

Produkter
(logga in för att koppla)

Sten-Åke Sändh

Aktiv medlem
Har väntat på bra litteratur om Konica Minolta D7D ganska länge nu men nu finns den. Hittade länken på gamla Dyxum.com som verkar ha fått lite nytt liv efter att 5D släppts. Laddade ner E-book-varianten av Gary Friedmans "Konica Minolta Dynax / Maxxum / Alpha 5D / 7D Digital Cameras" på drygt 26 Mb och 320 sidor. Jag har inte plöjt hela än men skannat igenom en hel del och jag tycker boken är väldigt bra med mängder av bildexempel som verkligen hjälper en förstå kamerans samtliga funktioner. Boken är inte bara en detaljerad manual till 7D och 5D utan även en verkligt bra gammal hederlig handbok i fotografering speciellt skriven för 7D och 5D fotografer.

E-book varianten kostar 19,95 U$ och den tryckta versionen 71 U$.

Är det kanske några fler som har läst boken?

Den har flutit upp - länken alltså

lronardo skrev:
Länken är rätt väl begravd på dyxum.com

http://www.friedmanarchives.com/Writings/5D_7D_ebook.htm

Nä, inte nu men det var väl snarast hela Dyxum som verkade begravt ett tag. Länken finns först i panelen efter höger sida (tredje länken från topp) och dessutom i artikeln längst ner på hemsidan med grafik och allt.

Citat:

Here it is, a brand new book written by a long time Minolta user Gary Friedman: Dynax*Maxxum*Alpha 5D/7D camera. I had to admit that I was not impressed with some "similar" books that I have read recently, but this one gets my highly recommendation.
Why? Because Gary has actually spent enough time with those cameras to provide us with an excellent book dedicated to 5D/7D usage. Moreover, he was smart enough to consider other 7D/5D users experiences and Phil Braden of Konica Minolta USA was involved in content creation as well.
If you ever considered buying a book about 7D/5D camera, here is the only one you need. The book will be especially useful to less experienced users in digital photography or in photography in general. You can find more about the book and download sample pages an complete TOC at www.friedmanarchives.com

Jodå - den finns både i News-kolumnen och som "Dagens nyhet" på index-sidan - idag - men se'n då?

När nyheten kallnat, kommer den bara att finnas i News Archive - inte i Links, vilket jag tycker är den naturliga platsen att leta efter den, varav följer att jag satte ut den i tråden.

lronardo skrev:
Jodå - den finns både i News-kolumnen och som "Dagens nyhet" på index-sidan - idag - men se'n då?

När nyheten kallnat, kommer den bara att finnas i News Archive - inte i Links, vilket jag tycker är den naturliga platsen att leta efter den, varav följer att jag satte ut den i tråden.

Så är det nog! Den är nog rätt färskt - en dryg vecka (21 sept).

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar