ANNONS
Annons

Lithmänniskor i sthlm, bråttom

Produkter
(logga in för att koppla)

La_h

Aktiv medlem
Hej alla mörkerrumsälskare.

Min klass har utställning på fredag. (www.foto1.se), och jag hade provat mig på lithkopior och tyckte att det var roligt och bestämde mig för att köpa större papper och mer framkallare och ställa ut det.
Problemet var ju att kameradoktorn gick i konkurs i sista sekunden, och jag beställde dokumol från photax, för det var den de rekomenderade skulle vara likadan som den superlith jag hade köpt från kameradoktorn och kentmerepapper för det hade jag fått höra var de jag skulle satsa på.
Dock så funkar inte den framkallaren har jag nu fått höra och uppleva. Bilderna blir vanliga i gråskala.

Så jag tänkte mig såhär. Finns det någon som kan ge tips och råd till hur man kan göra bilderna lika lith?

ELLER

finns det någon i sthlm som äger lithframkallare och vill sälja? idag helst.

/Leena

Kameradoktorn hade konkursutförsäljning i går, och skall enligt uppgift ha öppet även i dag. Dock är det tydligen en risk att de stänger tidigare än vanligt, så mitt tips är att springa dit bums och kolla om det finns något kvar.
Jag var där i går och hyllorna med analot material var fortfarande ganska välfyllda, men det var mycket folk där så telefonsupport är förmodligen inte ens att tänka på, det är personligt besök som gäller.

lycka till -- MW

tack, jag fick höra att de hade utförsäljning idag så jag stack dit och köpte fotospeed lithpapper iaf. men framkallaren var slut tyvärr så nu är jag ganska desperat. läste i min tim rudmanbok att det fanns alternativa tekniker för nån liknande effekt men de kemierna finns inte att hitta heller. jag blir galen.

min lärare ringde f.ö till photax för att jag är för snäll för att skälla på folk. hon pratade med han john som svarar i telefon och sa att han skickat fel framkallare. eller iaf rekomenderat fel. jag hade bett honom ge mig tips på ett märke som skulle vara mest likt den superlithframkallaren jag köpt från kameradoktorn och då sa han att det var dokumol. definitivt osv. såklart beställer jag det för han säger det. det stämde ju inte, men han vill inte ta tillbaka några varor alls och tyckte att han hade rätt för han hade inte sagt att det var lith. vilket är skitsnack. han verkar inte ens veta vad litheffekten innebär för han dividerade om att dokumol gav grafisk effekt och det var det jag skulle ha.

så nu sitter jag alldeles utmattad i skolan och undrar om det finns någon människa i hela sthlm som kan sälja mig lithframkallare så snabbt som möjligt? såg så mkt framemot att ställa ut lithkopierade foton.

ok, nu har jag lugnat mig och insett att det är faktiskt helt omöjligt att få tag i lithframkallare såhär fort inför utställningen. så jag har bestämt mig för att göra det bästa av skiten och göra dem i en fin sepia istället.

Alla pojkar och flickor och män och kvinnor som är sugna på att titta på foton är mer än välkomna att komma på kulturamas slututställning i helgen på galleri forum i odenplan.

/Leena

Tråkigt att höra att du inte får till dina bilder som du tänkt dig. Jag hade gärna hjälpt till om jag kunnat men jag bor alldeles för långt bort.

//Emil

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar