Annons

Literatur

Produkter
(logga in för att koppla)

Tapani

Aktiv medlem
Hej!
Jag har gått och köpt mig en digitalkamera en Olympus Camedia C-2100 Ultra Zoom som jag är nöjd med.Så för att verkligen komma igång med det digitala fotandet så behöver jag en bok om digital bildbehandling. Men den skall vara utförlig och skriven på ett lättförklarligt sätt för en digital amatör. Mvh Leo.

Artikelserie digital bildbehandling

Hej!

Råkade här om dagen få se omslaget till tidningen Ljud & Bild när jag sneglade på tidningshyllan på väg mot kassan. Såg annonsen "Grunderna i digital bildbehandling - DEL 1" och köpte numret för att kolla. Faktum är att det var riktigt bra, just för den som är ny, har skaffat sin digitala kamera eller börjat scanna in sina bilder. I del ett (i nummer 1-2, 2002) behandlades färgskärmens inställning, nivåer och enklare justering av färgstick och färgmättnad. Man utlovar uppföljning med upplösning, bild och filstorlek, skärpa och skärpeverktyg, färgtemperatur, mm. Även tidningen i övrigt innehöll en hel del intressant, så jag tror jag vågar rekommendera den.

Hej Ingvar tack för tippset jag skall köpa tidningen idag för att se om den passar mig hälsningar Leo

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar