Annons

Liten och mycket billig inför festivalsommar?!

Produkter
(logga in för att koppla)

orangelampa

Medlem
Hej, jag ska snart iväg på årets första festival, och som vanligt är kameraansvarig en stor disskusion bland mig o vännerna...

Och som vanligt faller det på mig, men jag är trött på att ständigt tänka "AKTA KAMERAN!!!!" när man knuffas hit och dit framför scenen, jag vill kunna slappna av, men samtidigt inte bli utan bilder. I år tänker jag därför lämna kameraväskan och alla tillbehör hemma, MEN jag vill ju samtidigt ha bilder med mig hem.

Vad kan ni rekomendera som substitut? Engångskamera? mobilkamera? (ingen av oss har en vanlig kompakt...)
Det ska helst vara billigt och lätt att få tag i, det är liksom inte länge kvar tills vi ska åka...

Mycket tacksam för tips och ideér! :)

Bästa festkameran tycker jag är Olympus My1 eller motsvarande för en hundring. Ingen zoom och tjafs och bara programautomatik och blixt. Bara att ösa på med andra ord.

okej tack! Jag måste tyvärr säga att jag inte hittar den i någon av mina internet-sökningar... var kan jag få tag på den?

Aha, just det, det är ju en bra fråga. Brukar finnas lite här och var. Men jag menar mer själva grejen, enkel analog kompakt med ca fast 35:a. Annars är engångskamera kul och inte alls så dumt som man kan tro.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto