ANNONS
Annons

Liten och behändig eller stor och snabb?

Produkter
(logga in för att koppla)

Uttryck

Aktiv medlem
Skickar in min 40D på rep för andra gången, har legat 1 år i "byrålådan" efter att ha totaldött. Nåt m batteripolerna misstänker jag. Har hankat mig runt på min reserv 350D som har så liten skärm och kass autofokus så nu börjar jag lessna.

Så nu till frågan! Om jag inte får liv i min 40D igen vad ska jag gå på då?

Kollar på 600D, 60D eller 7D. Egentligen vill jag ha liten o kompakt för att iddas ta m den i ryggan när jag åker skidor. Liten o snabb alternativet verkar inte finnas. Tvivlar om serietagningen o autofokusen (antalet punkter) är nå bättre på 600D än vad det är på min gamla 350D. Men nåt borde väl ha utvecklats sen 2006 tycker jag. 7D kanske är lite överkurs men snabbheten i serietagning tilltalar verkligen.

Nu fotar jag mest på fritid, tidigare lite jobb också. Har bara EF-S objektiv o använder mest 17-55mm, 10-22mm o ett 30mm/1.4

Jag har haft min gamla 40D sedan den kom ut på marknaden.
Men jag var aldrig riktigt nöjd med den pga. för några autofokuspunkter (van många punkter från EOS 3:an), halvdålig skärm m.m.

Så jag köpte en 7D för ca 1½ år sedan och är verkligen nöjd. Helt annan kamera bl.a. många olika autofokusalternativ,, snabb serietagning, bra sökare (visar 100%), bra skärm.

En av få nackdelar med 7:an är att den är ganska komplicerad bl.a. autofokusinställningarna så man måste "studera bruksen" och provfotografera en del innan man "kan" kamera men när du väl är där....
Ja då...;)

Lycka till med ditt val.
Mvh. Bengt Hedberg

7D är en fantastisk kamera. Har en 550 som andrakamera, och dom går inte att jämföra trots identisk sensor.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar