fiend
Aktiv medlem
Hej!
Ska göra min första bröllopsfotografering i morgon och tänkte ta lite tips från er som är lite mer erfarna.
Min första är lite hur jag ska kombinera mina objektiv på mina kameror.
Har:
Canon 5D mk2
Canon 30D (min tidigare kamera, som nu är backupkamera)
Dessa tänkte jag utrusta med följande objektiv:
17-40 /4L
70-200 /4L IS
50/1.8
150/2.8 macro
Min största fundering kring denna uppsättning är vilka jag ska kombinera ihop i kyrkan.
Köra med 70-200 på 5Dn.. och 17-40 på 30D, eller ska jag sätta på 50mm-gluggen på 30Dn?
Har två stycken 430ex II -blixtar. Brukar ni använda blixt i kyrkan? Tänkte det kan störa en hel del i så fall.
Kanske man ska sätta upp en blixt på stativ med fjärrutlösning i något hörn så man kan lysa upp brudparet lite när dem står där framme?
Tack på förhand!
Lite nervös inför i morgon
Ska göra min första bröllopsfotografering i morgon och tänkte ta lite tips från er som är lite mer erfarna.
Min första är lite hur jag ska kombinera mina objektiv på mina kameror.
Har:
Canon 5D mk2
Canon 30D (min tidigare kamera, som nu är backupkamera)
Dessa tänkte jag utrusta med följande objektiv:
17-40 /4L
70-200 /4L IS
50/1.8
150/2.8 macro
Min största fundering kring denna uppsättning är vilka jag ska kombinera ihop i kyrkan.
Köra med 70-200 på 5Dn.. och 17-40 på 30D, eller ska jag sätta på 50mm-gluggen på 30Dn?
Har två stycken 430ex II -blixtar. Brukar ni använda blixt i kyrkan? Tänkte det kan störa en hel del i så fall.
Kanske man ska sätta upp en blixt på stativ med fjärrutlösning i något hörn så man kan lysa upp brudparet lite när dem står där framme?
Tack på förhand!
Lite nervös inför i morgon