Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite hjälp med val, vore toppen...

Produkter
(logga in för att koppla)

T-obbe

Ny medlem
Hej, står för ett svårt val av digitalkamera, har en Minolta med 4 megapixel och ska nu köpa en bättre. De jag tittat på är dessa:

Fujifilm FinePix S7000 ca:7000:-
6.3 megapixlar
Equivalent to 35-210mm on a 35mm camera

Sony CyberShot DSC-F828 ca:9000:-
7.99 megapixlar
(wide-tele) 28-200mm

Canon EOS 300D ca:10 000:-
6.5 megapixlar

Har väl mest riktat in mig på den senaste från Sony alltså Sony CyberShot DSC-F828, vet dock inte hur mycket gör egentligen skillnaden mellan pixlar, ex. från 6-8 megapixlar, blir själva bildkvaliten märkbart bättre när man kommer upp över 6 miljoner? Den andra Canon EOS, vore ju självklart det bästa valet men dock dyrast, i och med att jag är ute efter zoom samt macro, utan att behöva köpa till dyra objektiv, som istället redan finns på Sony´s. Så vilken ska man egentligen välja, har sett att man även kunde köpa till tele till sony´n. Vad bör man tänka på när man ändock kommer upp i ganska hög prisklass? Undrar även hur mycket skiljer det mellan ex. 6mp och 8mp någon som är väl instatt i ämnet? :)

Vore tacksam för lite tips, råd...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.