Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite hjälp med ett kameraköp

Produkter
(logga in för att koppla)

a_stranger

Ny medlem
Hej
Tänkte införskaffa mig en systemkamera snart, har endast haft enklare digitalkameror tidigare. Efter att ha läst lite inlägg här på forumet lutar det mot en Canon eos 450D, vilket vad jag har förstått ska vara en lämplig nybörjare kamera. Har varit nere i en fotobutik och känt lite på den och jag hittade inte något negativt.

Har tittat på två packet på dustin:
  1. CANON EOS 450D + EF-S IS 18-55 MM + 4 GB MINNE + VÄSKA
  2. CANON EOS 450D + 18-55 MM IS + 4 GB MINNE + VÄSKA + BOK

Är det bra objektiv som följer med, dvs bra objektiv att börja med. Förstår att de kanske inte kan mäta sig med dyrare utrustning, men någonstans ska man börja. Vad anger EF-S och vad är att föredra, med eller utan EF-S?

En avslutande fråga, är detta ett bra köp eller ska jag satsa på någon annan kamera?

Det är samma objektiv i båda paketen, och det är en prisvärd zoom. Men tänk på att priset du länkar till är utan moms! I verkligheten kostar det alltså 25 procent mer.

Tack för svaret. Blev lite fel med länkarna där,glömde tydligen ändra till inkl. moms innan jag kopierade länkarna.

Eller ska jag satsa på en Nikon D40 som jag först var inne på. Den är ju lite billigare och frågan är hur fort man växer ur instegsmodellerna och vill ha något mer avancerat.

Ganska mycket billigare, om man tänker på att paketet innehåller ett 55-200 också! Lite äldre/enklare kameramodell än 450D, men helt okej att börja med.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto